D. 29.05.10 klippet fra http://www.information.dk/234649
Den systematiske hjerteløshed
Forligets åbenlyse
forskelsbehandling åbner nye foruroligende veje mod det
etnisk opdelte samfund
Af: Georg Metz
28. maj 2010 | 5. Bragt i den
trykte udgave 29. maj 2010 på side 18 i 1.
sektion.
For et autoritært politisk
parti er det bekvemt at udstyre sig med en ideel
overbygning. Selv de
nedrigste indfald kan herved dækkes ind under det højere
formål. Et sådant kan være
folket og fædrelandet der i den optik trues af
skeptikere, kritikere,
og/eller politiske modstandere, samt af personer og
grupper der opfattes som
uønskede, fædrelandsfremmede eller som fjender.
Alt hvad der rejser tvivl om
lødigheden i partiets holdninger og udæsker dets
position er pr. definition
ondt og truende. Fremmede folk, andre idéer,
gudsopfattelser eller det
modsatte, andre forestillinger, nuancer, forstyrrende
viden, samarbejde og hensyn
til andre, kort sagt, hvad der går partiet på tværs,
skal væk. Kritik afvises som
udansk og nedbrydende, hvilket sammenfattes som det
forskruede og falske og
pudsigt nok: politisk korrekte. Folket derimod, det
jævne snusfornuftige folk er
kernesundt og purt. En elementær påstand i denne
særegne nationale ideologisk
forskruede selvoplevelse. I det jævne almindelige
småborgerskab, som ophøjes i
nationens rigsvåben og erstatter vildmændene,
dyrkes magtgrundlaget. Det
uskyldsrene folk, hvori magten beror, må derfor
værnes mod alle anslag og med
alle til rådighed stående midler. Også sådanne
hensigten helliger.
I kriselovene rejste Dansk
Folkeparti en række krav - i princippet med mindelser
om Nürnberg-lovene i Tyskland
1930’erne og senere i Sydafrikas apartheid. VK
godkendte vel at mærke disse
krav, og i love og bestemmelser ses resultatet
vendt mod særlige
befolkningsgrupper og personer. Læs: folk af ikke-vestlig
herkomst. Der er tale om
udspecificerede chikanerende forringelser af vilkårene
for familier med flere end to
børn, mod folk der ikke kan klare sig forsvarligt
på dansk og mod personer der
søger om familiesammenføring eller blot ønsker at
klage over servicen i den
såkaldte Udlændingeservice. Altså klage over den
offentlige forvaltning. Det
pålægges afgifter inden for det område, hvor en anke
kan betyde liv eller død.
Tobarnsstrategi
Hvad angår børnechecken, inddrages
denne ved det tredje barn og rammer således
familier, der traditionelt -
men i øvrigt i aftagende - lever efter en
alternativ
reproduktionstradition til den for tiden herskende danske
tobarns-strategi. Det drejer
sig om godt 95.000 familier, familier på over fem
individer, aftagende i
børneantal opefter. Få familier er over otte individer,
tallet angives ikke
umiddelbart i statistikken, men det er småt.
Som om det skulle være galt
at sætte børn i verden i et land, hvor
befolkningsudviklingen er
vigende.
DF har her indført etnisk
fødselskontrol, hvilket DF, og dermed regeringen, ikke
lægger skjul på. »De har jo
syv og otte og ti børn«, som Pia Kjærsgaard sagde i
tv. » … det ser vi jo mange
gange«. Om den hjerteløse parti- leder mente at de
pågældende familier mange
gange får disse syv, otte eller ti børn, stod i hendes
rapmundede sproglige armod
ikke klart.
Tolkning for dansksvage
medborgere, må socialt svage personer fremover selv
betale, hvilket de som regel
ikke kan. Klage- og ansøgningsgebyrerne taler for
sig selv. VKO gennemtvinger
forskelsbehandling i en ond tradition, de færreste
vist forestillede sig ville
blive fulgt så utvetydigt.
Legitimitetens figenblad er
at dansk-danske familier naturligvis også kan få
mere end to børn, men sigtet
er klart vendt mod indvandrerfamilier. Kernedanske
familier søger sjældent
familiesammenføring og har almindeligvis ikke behov for
farsi eller arabisk
tolkebistand hos lægen.
Ældre sprogligt usikre
personer med netop det behov har næppe glæde af yngre
slægtninge som tolke.
Modersmålsundervisningen blev jo ved VKO’s tiltræden mod
alle sagkyndiges råd kvalt.
Besparelserne ved således at stryge ‘gratis’
tolkebistand er minimal; fejl
og misforståelser der opstår uden forsvarlig
tolkning koster bondegårde.
For ikke at tale om de ulemper og lidelser, sproglig
forbistring medfører.
Det administrative åbenlyse
makværk mange oplever ved kontakt med den
Komiske-Ali-Udlændingeservice,
og som har gjort Danmark berygtet, kan nu under
flertallets jubel med disse
håndfaste diskriminerende forhindringer i
klagegangen danne vognborg om
den skandaløse forvaltning.
Click here
VKO er nu med støvler og
skrårem trådt et syvmileskridt ind på apartheidens
glidebane.
Man skal vare sig for
sammenligninger, men man skal med lige så god ret vare sig
for at undlade dem, når de
som nu har relevans.
De nazistiske indgreb over
for Tysklands jøder og andre mindretal kom ikke alle
på én gang, de kom drypvis,
de fleste administrativt - dag for dag.
Folk der afveg fra
nationalnormen, os og dem, måtte se sig forskelsbehandlede
med love og bestemmelser
beregnet på at ramme hårdt. Langsomt men sikkert blev
den mistænkeliggjorte
minoritets retsstilling udhulet.
Den slags begynder altid med
inddelingen i 1. og 2. klasses borgere; det
udvikler sig, når det først
er begyndt, og ender med et kronisk retstab og
katastrofer. Såvel for de
diskriminerede som for de diskriminerende. VKO’s
dispositioner er ikke alene
umulige i grundlæggende retslig fortand, de er
lodret ubegavede.
Ikke en vindersag for DF
DF er selvsagt hovedskurken i
dette her, al den stund partiet ulykkeligvis
sidder på den politiske magt.
Men VK har tilladt dem at gøre det. Denne form for
antidemokratisk lovbud med et
90 mandaters-regime ligger samtidig parlamentarisk
inden for det
ikke-totalitæres rammer. Unægteligt.
DF’s vælgere bryder sig ikke
om indvandrere og slet om de af dem der taler
underligt og er af islamisk
tro. Men DF’s vælgere bryder sig endnu mindre om
forringede dagpenge og om
nedhøvlingen af samfundet, som forliget unægteligt
også drejer sig om. Derfor er
indvandrerspørgsmål af den art lige nu ikke
nødvendigvis en vindersag for
DF. Det kan man jo så, hvis det holder stik, og
man har den holdning, glæde
sig over. Dette er imidlertid en ringe trøst, al den
stund disse diskriminerende
tiltag overhovedet er mulige i Danmark.
Den store tysk-amerikansk
filosof Hannah Arendt skrev banebrydende i bogen
Antisemitismen (1951/68) om
diskriminationens teknik og natur. Arendt påviste at
forudsætningen for
antisemitisme og lignende strømninger af fremmedhad eller
-angst, hvor diskriminationen
går fra passiv til aktiv - altså som her og nu -
ikke er det totalitære
samfund, diktaturet. Dette, det totalitære, opstår
snarere og konsolideres i
hvert fald ved diskriminationens proces. Hitler fik
magt ved at diskriminere.
At indskrænke klage- adgang
over forvaltningen med økonomiske forhindringer er
tegn på totalitarisme og
materiel ytringsbegrænsning - i fin stil med
integrationsministerens -
Rønn Hornbech er navnet, husk det nu - overfald på
direktøren for
Menneskerettighedsinstituttet.
Forudsætningerne for
diskrimination og forfølgelse af mindretal er ifølge Arendt
heller ikke disses
styrkeposition, som det for eksempel blev hævdet om jøderne i
Tyskland; snarere er det
mindretallets mere eller mindre påtvungne svaghed, hvor
de udsatte under integration
ikke mere kan definere sig som gruppe endsige som
magtfaktor; kun ved ydre
karaktertegn: kalot, tørklæde, burka, samt den
påtvungne jødestjerne. Så er
der til gengæld frit slag i en økonomisk nedtur, så
kan syndebukken dynges til.
Det er hvad vi nu oplever.
Skam få det landsskadende DF,
der i stupid magtbrynde dømmer os til at gentage
fortidens frygtind- gydende
fejl. Skam få dem der lader det ske.
Georg Metz i Information d.
29.05.10
……..
Og jeg vil tilføje:..Ja og
skam få de oppositionspolitikere som også
fremover fortier
VKO-genopretningsforligets åbenbare diskrimination og chikane også
af etniske minoriteter, som
især går ud over de mest sårbare!
Og det sker samtidigt med den
seneste
umenneskelige stramning af
udlændingeloven jf
http://www.arnehansen.net/100516UdlStramning.htm
Arne H.
Tilbage til forsiden